BMW i má stále větší úspěchy a tržní podíl.

03.05.2017 11:10

BMW i3 získalo ocenění World Urban Car Award 2017 a je světovým lídrem na poli alternativních pohonů pro prémiový segment.

BMW i3 dále staví na svém úspěšném startu a sbírá nejen rekordní prodeje, ale i vavříny v nejrůznějších soutěžích a anketách. Nejnověji bylo elektrické BMW i3 (94 Ah) jmenováno vítězem ceny World Urban Car Award 2017, která byla vyhlášena na New York International Auto Show. Pro BMW i3 s prostorem pro posádku vyrobeným z uhlíkových kompozitů (CFRP) je charakteristický fakt, že bylo od samého počátku navrhováno pro čistě elektrickou mobilitu v městských oblastech. Jeho zdokonalená technologie BMW eDrive s posíleným vysokonapěťovým akumulátorem zvyšuje dojezd o přibližně 50 procent. „Jsme potěšeni, že BMW i3 získalo ocenění World Urban Car of the Year,“ říká Ludwig Willisch, prezident a výkonný ředitel BMW of North America. „Hlavním úkolem při návrhu BMW i3 bylo vytvořit vůz pro megapole budoucnosti. Kombinace působivého dojezdu a vysoké úrovně dynamiky dělá z BMW i3 (94 Ah) skvělý trvale udržitelný městský vůz pro lidi po celém světě.“

BMW i3 s akumulátorem o náboji jednoho článku 94 Ah (spotřeba paliva dle kombinovaného cyklu NEDC: 0,0 l/100 km; kombinovaná spotřeba elektrické energie: 13,1–12,6 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km) se stalo prvním vítězem nové kategorie městské mobility v rámci renomované ankety World Car of the Year Award (WCOTY), tedy Světového auta roku. Komise Steering Committee, která rozhoduje o udílení cen, tuto kategorii zavedla proto, aby reagovala na specifické požadavky mobility v městském prostředí. Spolu s omezenou dostupností místa na silnicích i na parkovištích představují plány na snížení emisí pro automobilky výzvy, které mohou pomoci vyřešit jen inovativní koncepce automobilů. Zástupce ředitele ankety World Car, Mike Rutherford, zmiňuje zejména to, že díky BMW i3 mohou být takové vozy stylové, atraktivní a může je být radost řídit. Se svými kompaktními rozměry a elektrickým motorem o výkonu 125 kW/170 k podle něj BMW i3 patří mezi „produkty s nejlepším poměrem ceny a hodnoty na trhu“.

Celosvětový náskok, postavený na technologii eDrive od BMW i: se svými modely BMW i a BMW iPerformance patří BMW Group mezi nejúspěšnější výrobce automobilů s alternativními pohony.* 
Od svého představení před zhruba třemi a půl lety se BMW i3 – s trvale rostoucími prodeji – neustále vyskytuje na špičce prodejních čísel mezi prémiovými kompaktními elektrickými vozy jak v Evropě, tak i na celém větě. Důkazy vedoucí role i3 v rozvoji elektrické mobility lze najít i v tom, že si tento vůz na mnoha trzích drží mezi elektromobily vyšší podíl, než jaký si mateřská značka BMW nárokuje v segmentu konvenčně poháněných vozů. Například v Německu patří BMW i3 aktuálně tržní podíl mezi elektromobily 22 procent (podíl BMW na celkovém trhu: 8 procent), v Norsku je na špici statistik s 27 procenty a celoevropský podíl činí 17 procent. K mezinárodnímu úspěchu značky BMW i přispěl rovněž plug-in hybridní sportovní vůz BMW i8. Se svou jedinečnou a vzrušující kombinací radosti z jízdy a udržitelnosti se stal jedním z nejúspěšnějších hybridních vozů na světě.

Díky rozsáhlému přesunu technologií k ostatním značkám skupiny BMW Group byla značka BMW i také zásadním faktorem v neobyčejném úspěchu BMW na poli udržitelné mobility. Od března 2017 se systém pohonu BMW eDrive, původně vyvinutý pro modely BMW i, dostal do šesti modelových řad BMW a byl také poprvé představen u značky MINI. Od začátku roku 2017 je BMW se svými automobily BMW iPerformance špičkou segmentu nejen v Německu, ale také napříč Evropou i na celém světě. V Německu má 28procentní tržní podíl mezi plug-in hybridními vozy a na celém světě mají automobily BMW iPerformance tržní podíl 20 procent.

Za pomoci rostoucí popularity značek BMW i a BMW iPerformance se BMW Group stala vedoucím hráčem na poli udržitelné mobility. Celkový pohled na pokrytí jednotlivých segmentů trhu i čísla prodejů ukazují, že se společnost stala vůdčím dodavatelem vozidel s elektrizovanými systémy pohonu. S nabídkou vozů v devíti různých třídách je diverzita nabídky BMW Group širší než u kteréhokoliv jeho rivala a společnost je v tuto chvíli na celosvětově třetím místě v registracích nových elektrických a plug-in hybridních vozů. Jen v roce 2017 chce BMW Group prodat více než 100 000 vozů s čistě elektrickým nebo plug-in hybridním pohonným ústrojím. Na základě neustálého nárůstu prodejů očekává BMW Group, že v roce 2025 budou čistě elektrické nebo plug-in hybridní vozy tvořit 15 až 25 % celosvětových prodejů značky.

Kromě pokračujících prodejních úspěchů získává značka BMW i čím dál více ocenění jak za své vozy, tak i za svůj celkový přístup k udržitelné mobilitě. Mezi nejdůležitější úspěchy posledních měsíců patří zisk cen „Goldene Lenkrad 2017“, tedy „Zlatý volant 2017“, v kategorii „Alternative Drive Systems“ (alternativní druhy pohonu). V roce 2013 vyhrálo BMW i3 cenu „Grüne Lenkrad“, tedy „Zelený volant“, ve stejné soutěži a nyní se stalo prvním vozem, jemuž se podařilo toto ocenění – předávané časopisy „Auto Bild“ a „Bild am Sonntag“ – získat podruhé. O pár týdnů později byla značka BMW i oceněna cenou „Premium Pionier Elektromobilität“, udílenou mezinárodními editory magazínu „Auto Zeitung“ v soutěži „Auto Trophy“.

BMW i3 (94 Ah) na začátku roku 2017 získalo také ocenění poroty soutěže Auto roku ve Velké Británii. Model i3 se v soutěži pořádané magazínem „What Car?“ dostal na první místo v kategorii elektrických vozů v ceně mezi 20 a 40 tisíci liber. A zanedlouho poté si další cenu do sbírky přidalo plug-in hybridní sportovní BMW i8 (spotřeba v kombinovaném cyklu NEDC: 2,1 l/100 km; spotřeba elektrická energie: 11,9 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 49 g/km), když zvítězilo ve čtenářské anketě magazínu „Auto Bild Allrad“ v kategorii hybridních vozů s pohonem všech kol.

*Zdroj: Polk/HIS Report, číslo z 13. dubna 2017

Zpět

Vyhledávání

Copyright © Marek Olbert www.automotosluzby.cz IČO:64970876